Rekruttering- og kommunikasjonsbransjen trenger et friskt pust!
Rekruttering- og kommunikasjonsselskap i Stavanger har behov for et generasjonsskifte. Firstrate tar ansvar.
På en solskinnsdag i koronatiden tok jeg, Mats, med ungene på lekeplassen som ligger like ved huset. Der møtte jeg Sindre, som lekte med sine tre barn. Istedenfor å snakke om hvilke smoothier og superhelter ungene våre likte, snakket vi heller om næringsliv og gründerideer. Plutselig mente vi begge at vi hadde funnet et sjikt i næringslivet som det var mangel på. Nemlig et raskt og modig rekruttering- og kommunikasjonsselskap som ikke var redd for å sette seg inn i komplekse fagområder på kort tid, og som jobbet uhyre tett på – nesten som et jaktlag under høstsesongen.
Slik ble Firstrate født.
Vi innså at det må tenkes nytt for å få tak i de beste hodene. Vi så at det var duket for et generasjonsskifte innen rekruttering, hvor forståelsen av unge jobbsøkere er et problem. Gamle tradisjoner med mange mellomledd utgår – vi vil være tettere på kunden. Tradisjonene er ikke tilstrekkelige i det digitale medielandskapet vi nå befinner oss i, som hele tiden er i endring. En må kunne tilpasse seg disse endringene, implementere de i hverdagen og utnytte de. Tilgjengelighet, god energi og en dyp interesse for hva vi gjør er “key”. Vi vil skape en relasjon med deg. Det er derfor vi tar telefonen, ikke en sekretær. Vi har ingen gatekeepers.
På samme måte vil vi utfordre kommunikasjonsbransjen i dag. Vi spurte oss selv: hvorfor satser ikke flere bedrifter på digital kommunikasjon når det kan øke salg direkte? Det er et skrikende behov for å modernisere måten bedrifter kommuniserer på, og inkludere moderne plattformer, hvor sosiale medier er viktigere enn noen gang. Kundene er på andre kanaler enn det de var på før, vi vet hvor de er og hvordan nå dem. Folk bryr seg ikke om bedriftens logo eller merket, men menneskene som utgjør det. Kommunikasjon må menneskeliggjøres.
Som dere kanskje forstår så endte diskusjonen på lekeplassen opp med at vi begge var oppgitt av problemene i rekruttering- og kommunikasjonsbransjen. Vi ville derfor skape noe som tok utnytte av mulighetene. Bransjen trenger førsteklasses kvalitet, to energiske gutter som er tett på kunden.
Det ble Firstrate.